Ja miltäs näyttää rivitalon pihalla Joensuun eteläreunoilla vapun alla vuonna 2007? No, tältähän se

545981.jpg

Tässä on mun harhaostos. Olin ostamassa viime kesänä helteisenä päivänä havua, sellaista havua joka on pallomainen, pikkuinen ja kasvaa ylöspäin. Ostin siniLAAKAkatajan. Helle sekoitti pään :-(
Ja kuvassa näkyy luultavasti allium vineale Hair ja / tai allium aflatunense Purple Sensation.

545983.jpg

Etualalla lilat krookukset ovat ilmestyneet joka kevät orapihlaja-aidan alle, niin kauan kuin tässä olen asunut. Taustan keltaiset krookukset istutin viime syksynä.

545984.jpg

Osa valkovuokoista on jo kukassa, mutta nämä Lactiflora (Paeonia) Kansasin  (= pioni) vieressä olevat ovat vielä nupullaan. Nyt on kolmas kevät kun pieni punainen alku tulee esiin, oliskohan nyt jo toivossa nähdä pientä nupun alkua tai peräti kukkaa juhannukseen mennessä?

545985.jpg

Narsissit ovat hyvin alkaneet kasvaa. Nuppujakin jo näkyy. Seassa näkyvät lehdet kuuluvat pikkutalviolle.

545986.jpg

Nämä ovat selvästi tulppaanin alkuja. Istutin ne viime syksynä. Mutta, minä joka olen kauhea pilkunviilaaja, en ole kirjoittanut mihinkään ylös sitä, minkä "merkkisiä" ne ovat! Mutta väriltään ne ovat joko valkoisia (mä rakastan kukkia ja varsinkin valkoisia kukkia, lajilla ei ole väliä) tai sitten punaisia. Taustalla näkyy vuohenjuuria.

Kuvatonta päivitystä: pihakäenkaalit eivät ole vielä heränneet talviunelta, ei myöskään oriental lilja, eikä kielot eikä keltalaukat. Punahatuissakaan ei näy mitään elonmerkkiä vielä. Villitulppaanit kukkivat ihan kohta. Idänsinililjat kukkivat jo runsaasti, saisivat levitä enemmänkin. Syyshohdekukat siirsin viime syksynä kukkimisen jälkeen, toivotaan parasta...

Ja sitten minusta tuli maan"omistaja"! Vuokrasin kaupungilta viljelyspalstan. Kävin kaupungin palvelupisteessä ja kuuntelin kuinka vanhempi venäläinen pariskunta luopui yhdestä palstastaan, menin nappaamaan sen itselleni. Porkkanoita, sipuleita ja vaikka mitä suunnitelmia minulla on!


Lähden tänään "lepokotiin", jokunen päivä minua laitetaan parempaan kuntoon siellä. Oikein lämmintä vappua kaikille, toivottavasti ei sada paljon räntää!

Ja lopuksi tärkein asia: Sain tänään salaiselta ystävältäni vapputervehdyksen. KIITOS SINULLE!
Ja saa minua kiusata vaaleanpunaisillakin :-)