Kohta hyötyliikunnan määrä kasvaa huomattavasti

1042886.jpg

Parikymmentä autoa vetävän parkkipaikan, kun tyhjentää lumesta, niin kyllä siinä hiki tulee :-)

Jos sinne ehtii. Taloyhtiömme joka vuotinen show (meillä ei ole huoltoyhtiötä tms). Papparaiset ja heidän rouvansa menevät lumitöihin aamulla tosi aikaisin ja valittavat kuinka eivät jaksa ja kuinka kukaan muu ei tee mitään yms. Ja joka vuosi heille sanotaan, että antaisivat lumen olla. Nuoremmat, töissä käyvät, tekevät lumityöt kunhan tulevat töistä. Ja esim. minä, työtön, voin tehdä lumitöitä, kunhan aamun blogi- yms kierros on tehty. Minun kroppaani ei ole tarkoitettu menemään klo 6 ulos tekemään lumitöitä, varsinkin kun ne voi tehdä klo 10.

Ja lumeen liittyvä katkera kertomus.
Meillä on sovittu, että jokainen tekee lumityöt oman asuntonsa edestä ja jos on autopaikka, niin sen kohdalta. Yhteiset alueet tekee se joka tahtoo ja ehtii.
Pari vuotta sitten jouluaattona tuli tosi paljon märkää lunta. Olin jo kolmatta kertaa sinä päivänä putsaamassa parkkipaikkaa, kun pihalle ajoi auto. Autolla tuli noin 50 - 55 v pariskunta, fyysisesti terveitä naapureita. Rouva alkoi huutamaan minulle siitä, kun en ollut tyhjentänyt heidän parkkipaikkaansa lumesta. Muistutin ensin rauhallisesti siitä mitä taloyhtiössä on sovittu. Rouvan huuto jatkui. Minullakin saattoi ääni hieman kohota tilanteessa. Käskin heidän jättää autonsa keskelle pihaa siksi aikaa, kun käyn kotona lääkitsemässä selkääni ja kykenen jatkamaan töitä. (Mulla oli silloin selkärankareuma, jonka diagnoosi peruttiin seuraavana keväänä.) Mä en alentunut käyttämään loukkaavia nimityksiä niin kuin vastapuoleni. Lumikola lensi ja minä lähdin kotiini. Pariskunta teki lumitöitä, mutta täsmälleen vain sen kohdan mihin heidän autonsa sopi. Ja soittivat isännöitsijälle asiasta, joka oli toistanut samat asiat kuin minäkin sanoin (ehkä kuitenkin rauhallisemmin äänen painoin). Ovat muuttaneet täältä pois.

Onkohan olemassa yhtään sellaista taloyhtiötä missä ei olisi mitään kiistaa lumitöistä?