Insinööri on kaupungissa, tätinsä luona ja lastensa ja sitten vanhempiensa luona joulun. Kävi eilen meillä syömässä rakott krumplia (resepti pari kirjoitusta sitten). Mitähän se oikein tahtoo minusta? Ei "sitä" ainakaan. Mä en miehiä ymmärrä, en vieläkään vaikka niistä on monta vuosikymmentä kokemusta. Ne on suuri mysteeri!

Ja sitten se toinen mies, poikien isä. On taas selvin päin, soitteli aamulla että olenko viennyt auton vai onko sen joku muu varastanut. Johan mä "varastin" sen viime viikon torstaina, ja bensaa olen kuluttanut paljon :-) Eipä vaan ollut huomannut kaljapullon kanssa seurustellessaan, että auto oli hävinnyt. Tämä sitten tietää kahta asiaa (ensin hyvät uutiset) 1. saadaan kyyti tapanin aamuna junalle, ei tartte maksaa taksia ja 2. pojat on jouluaaton isällään eli mä joudun viettämään elämäni ensimmäisen joulun yksin (tosin joulupäiväksi mut taidetaan kutsua jouluaterialle kohtapuoliin entisen työkaverin luo).

Otetaan sitten vielä ne kolmannet miehet, 53 kg ja 47 kg painavat. Yhdessä he vastaavat ihan kunnon miestä, kooltaan ainakin :-) Luonteeltaan eivät... Jos karmeaa teini-iän tuskaa tunteva yhdistetään omituista uhmaikää tms viettävään, niin  lopputulos on noin 10,5 Richterin asteikolla.  Mutta hyvinä päivinä (onko sellaisia...) pojat ovat oikein kullanmuruja. Ei niitä kai poiskaan antaisi tai saattaisin antaakin!!!

Taitaahan mun elämässäni olla muitakin miehiä. Veli, jota harvoin näkee ja josta harvoin kuulee. Veljenpoika, jota harvoin näkee. Mitäs asuvat niin kaukana eivätkä koskaan tule kylään, meidän pitää aina mennä heille (kuten ensi viikollakin). Eno, tähän voisi kirjoittaa samat jutut kuin edellisiin, paitsi en ilmeisesti näe häntä ensi viikolla, tai ehkä näen, tiedä tuota. Kummipoika, hänet näen varmasti ensi viikolla. Olen hänen kanssaan käynnyt usein elokuvissa, kun olen saapunut hänen kaukaiseen kotikaupunkiinsa, mutta nyt taitaa jäädä käymättä -> tulevan työttömyyden aiheuttama rahattomuus.

Ja viimeiset miehet elämässäni liittyvät harrastuksiini: avannossa näkyy vähäpukeisia miehiä ja VR:n miehet ottavat mieluusti vastaan ison kasan rahaa, jonka vien heille iltapäivällä :-(