Piparimuottejani on nyt tasan 40! Kiitokset siitä kuuluu tulppaanimaahan Hollantiin, josta saapui eilen hellyyttävän kaunis tulppaani-piparimuotti.

Pakkasta on ollut tajuttoman paljon, eilen aamullakin oli -23 C. Kun koko talven on ollut plussa-asteita niin tuo tuntui kyllä tosi kylmältä.

Käsitöissä olen tehnyt vain synttärilahjoja, joten niistä ei voi puhua sen enempää. Sunnuntaina aloitin pienemmälle pojalle lapaset ja sain ne valmiiksi eilen. Tänään takaisin synttärilahjojen pariin. Ompelukonekin pitää kaivaa esille.

Nuorempi poika sai eilen kaikkien aikojen hurjimman murrosikä-kohtauksen. Minä kun luulin, että vanhemmalla pojalla oli paha murrosikä, niin väärässä olin. Mitähän tuo pienempi vielä saa aikaan...

Mulla ei ole omaa pyykinpesukonetta, joten käytän taloyhtiön konetta. Eilen pesin pari koneellista pyykkiä, mutten saanut niitä kuivaushuoneeseen koska se oli tupaten täynnä. Erittäin harvinaista, koska yleensä vain minä käytän sitä. Nyt joku oli kai pessyt koko vaatevarastonsa, koska siellä oli mm. ainakin 20 beigen väriset maxi sloggit kuivumassa. Mulla nyt sitten kuivuu vaatteita vähän siellä sun täällä.

Ensi lauantaina alkaen kello 12 on Joensuun seudun käsityöläisten tapaaminen kirjaston kahvilassa. Sitä ennen on armoton käsityön valinta. Se pitää olla tarpeeksi "hieno", että voi elvistellä muille. Mutta se ei saa olla kovinkaan vaikea tekoinen, että sitä pystyy tekemään kaiken juoruilun, siis henkevän keskustelun, aikana.

Mun leivontapeukaloni on lähiajat ollut levossa, pitää sitä tässä viritellä. Kun on noita uusia piparimuottejakin kokeiltavana. Ehkäpä tänään, kun aion pizzaakin tehdä.

Muutama vuosi sitten, kun Kill Bill -leffat ilmestyi, kävin katsomassa ne kerran. Joulupukki toi ne molemmat mulle dvd:nä ja sunnuntaina katsoin ne. Mahtavat elokuvat ja ihana musiikki. Tykkäsin kovasti. Twin Peaksissa on myös hyvä musiikki, kaiken muun hyvän lisäksi. Tänään tulee Ristirouvista (vai oliko ne Ruuturouvia...??) toiseksi viimeinen jakso. Mitenlie sekin sekopääsarja tulee loppumaan.