Olen neuleiksi muuttanut. Sain kesällä mustaa Novitan bambinoa reilun kilon verran "siskoltani" ja nyt olen sitä yrittänyt tuhota.

Parit lapaset jo tein, muutoin 2 oikein 2 nurin koko lapanen, mutta joka viides kerros kokonaan nurin.

Nancy Bushin Knitting vintage socks -kirjasta olen tehnyt jo yhdet sukat ja toiset on tekeillä. Sukissa on se merkittävä juttu, että 2000-luvulla olen luultavasti tehnyt vain 1 sukat ja ylipäätäänkin olen elämäni aikana tehnyt korkeintaan 5 paria sukkia ja ne on kaikki olleet ihan perussukkia. Nyt sitten tein englanninkielisellä ohjeella pitsisukat. Ja niistä tuli ihan samannäköiset kuin kirjassakin :-)
Mä en ole sukanneuloja en ollut ennen enkä ole nyt uusioneulojanakaan.

Suurin urakka on ollut, kun reilut 500 g lankaa on muuttunut takiksi. Vanhempi murrosikäinen halusi sen. Yksinkertaista palmikkoa harvakseltaan, raglan-hihat, pystykaulus ja vetoketju edessä. Ja sitten tuli ongelma. Neule on melko vartalon myötäinen, mutta nyt sen pitäisi ollakin löysä. Pojan mieli muuttui. Nyt ihmettelen asiaa...