Onneksi joulukuusi on vielä terhakkaana olohuoneessa, koska tänään saapui kaukaa ameriikkain maalta aivan totaalisen ihana sammakko-joulukoriste. Ihkaihana tonttuhattuinen ja -kenkäinen sammakko ostoslaukkuineen (?) pääsi paraatipaikalle kuuseen. Kiitos Tuulia. Mukana tuli myös muuta sammakkoista, mutta tuo koriste... AH!

Karmea nuhani täytti tänään 3 päivää, nautimme mausteista tomatti-sipulikeittoa sen kunniaksi. Mä en muistanut, että nuha voi olla näin kamalaa. Jos 5 minuuttia voi olla niistämättä, niin se on jo paljon. Nenä on ihan riekaleina, punainen ja nahat vaan kesii. Korvissa paukkuu, kun ilma ei kulje. Ja, hemputti, kun on työtön, niin ei voi jäädä töistä sairauslomalle :-(

Tänään tuli postissa työtodistus, pitänee huomenna mennä työvoimatoimistoon todistamaan sen avulla, että olen ollut 5 vuotta määräaikaisena ja olen oikeutettu muutosturvaan. Jos huomenna on vielä näin kipeä olo, niin siitä reissusta ei tule hauskaa. (onkohan työvoimatoimistossa koskaan hauskaa)

Mun piti tänään aloittaa kunnonkohotuskuuri, olisi ollut body... joku aerobic. Mutta eihän tässä kykene mihinkään. Ja suurimmitta puheitta aloitin myös pisteiden laskemisen maanantaina, kun aamulla kävin vaa'assa ja lukemat kauhistuttivat. En uhoa mitään, kun ei se tunnu tehoavan minuun. Mutta jospa vaikka lupaan itselleni jotain näin julkisesti. Kun 10 kiloa läskiä on kadonnut (ja olen saanut työpaikan), niin  päästän itseni vapaaksi lankakaupassa, silloisesta tilin saldosta riippuu missä lankakauppa sijaitsee: Joen lanka, Tallinnan lankakaupat, Budabestin lankakaupat tai San Marinon lankakaupat. Ja ainakin 100 euroa on tuhlattava kertakäynnillä.