Se tässä työttömyydessä on huono puoli, ettei ole työpaikan pikkujouluja :-(

Ensi maanantaina on käsityöläisten tapaaminen kirjaston kahvilassa klo 17 alkaen pikkujoulujen merkeissä, mutta siellä juodaan vain teetä (ja jotkut rohkeammat kahvia...) ja kaikki osallistujat ovat naisia. Moni pikkujoulujen "hyvä" puoli jää pois. Mutta parempi sekin kuin ei mitään, saatan saada vaikkapa pikkujoululahjan, kunhan vaan itse vien jonkin lahjan mukanani.

Tammikuussa saan antaa oman Marttayhdistykseni muille halukkaille Moppimartta-koulutusta. Koulutuksen annin voi tiivistää yhteen lauseeseen: nihkeä mikrokuituliina on paras väline lähes kaikkeen siivoukseen. Koko juttu on aika naurettavaa, mä elän suurin piirtein kaatopaikalla. Mutta niinhän se sanotaan "se joka ei osaa, se opettaa" :-) Muutenkin olen lähiaikoina marttaillut enemmänkin, suoritan harrastusavainta ja 2. taitoavainta. Ja ensi viikolla pitää suunnitella yhdistyksemme toimintakalenteria ensi vuodeksi, täytyy kehitellä jotain nuorentavaa sille mummoporukalle.

Mä tykkään saada postia (kunhan eivät ole laskuja), mutta nyt on ollut lähiaikoina tosi kehnot postipäivät. Tänään sai hakea postilaatikosta vain Tokmannin mainoksen ja hammaslääkärikutsun pienemmälle pojalle.

Käsityökuvia ei ole, kun olen saanut valmiiksi vain joululahjoiksi meneviä juttuja.

Ai niin, piparimuoteista vielä. Tukholma on tosi hyvä paikka löytää erilaisempia piparimuotteja, vanhan kaupungin pikku putiikit myyvät vaikka millaisia (ja kalliita) muotteja. Ja sitten sain ison ihanan pipariukkelin Hollannista. Aika ison olen ostanut Anttilasta. Kannattaa olla aina silmät auki, joulun jälkeen jostain epämääräisistä loppuale laatikoista olen löytänyt muistaakseni ainakin kirahvin ja norsun. Oluttuopit on huonoja noiden säilyttämiseen, kun tuopit on niin kapeita. Haaveissa on iso sylinterinmuotoinen lasikulho.