Joulupostia on tullut Pohjois-Pohjanmaalta ja Kaliforniasta, leikin etten tiedä mitään pollliisista tai avaimenperästä vaan sijoitin kirjekuoret kuusen alle odottamaan joulupukkia. Mulla on ollut kuusi olohuoneessa koristeltuna jo muutaman päivän... Vaikka tänäänhän vasta on Tuomaan päivä.

Mulla on ongelmalankaa, siinä on paukkuja. Ensin se oli muotoutumassa puseroksi, sitten tuli huomio ettei lankaa riittäisi kuin erittäin (siis super erittäin) lyhyeen toppiin. Joten purkasin (joka olikin tosi hankalaa) neuleen alun. Seuraavaksi  alkoi lanka muodostua salomonin solmuilla kolmiohuiviksi. Se homma loppui melkein ennen kuin alkoikaan, koska langassa olevia paukkuja ei pystynyt virkkaamaan. Nyt on vuorossa lapaset ja seuraavaksi lahjoitus nuoremman pojan kouluun.... Seurataan tilannetta.

Haen kevääksi opiskelemaan, semmoinen uusi juttu, saa työttömänä opiskella päätoimisesti, saa muutosturvan korottamaa työttömyyskorvausta. Mutta se mitä opiskelisin, hmmm. Mä olen aina opiskellut vain "kovia" eli tekniikkaa, tietojenkäsittelyä ja tilastotieteitä. Ja tämä olisi ihan muuta. Opintoihin kuuluisi mm. kirjallisuusessee, en ole ikinä sellaista tehnyt, koska ei tuolla "kovissa" semmoisia tehdä. Mutta tämä parantaisi mun työnsaannin mahdollisuutta. Jos mut hyväksytään sinne, niin 7.1. alkaa opiskelu. Kaikkea sitä pitää yrittää!

Helmikuussa lähden marttojen kanssa Tallinnaan. Muut martat saavat mennä nauttimaan Vana Tallinn -likööriä, minä menen kauneushoitolaan ja ehkäpä lankaostoksille (jos on rahaa...).