Tämä vuosi on ollut täynnä valitusta, olen pessimisti ja narisija. Nyt vielä valitan ja sitten lopetan. Ensi vuonna kirjoitan vain iloisista asioista. Vaikka vuosi kyllä alkaa tosi ikävästi, työtön ja Kelan rahoilla, saatan päästä tutustumaan käräjäoikeuden toimintaan. Ei näytä hyvältä. Mutta ei nytkään tunnu kovin hyvältä. Viime viikon olin yksin ja katsoin liikaa elokuvia, vääriäkin. Muutama huomio ja valitus.

I am Legend
Mitä oli se liemi. jota ukko ruiskutteli talonsa rapuille? Miksi oliot ovat aina samanlaisia joka leffassa? Isot suut, ihme kähinää äänenä, ne osaavat aina kiivetä tosi ketterästi seiniä pitkin ja voimia riittää. Ja jos ukko itse siirsi Fredin ja teki sen ansan, niin koska hän sen teki ja miksi ei sitä sitten muistanut? Muutenhan se leffa oli ihan selkeä juttu.

Bridget Jones, molemmat osat
En tosin ole koskaan thaimaalaiseen naisvankilaan päässyt tutustumaan sisäpuolelta, mutta jotenkin en usko että siellä Madonnaa lauletaan kuorossa. Ja miksi B. J. on niin epätovoinen koko ajan?

Narnia
En usko, että noin isoja vaatekaappeja on olemassa. Ei ainakaan Ikean kuvastossa ole.

Star Wars
On kaikensortin hovineitoja, robotteja, jedejä yms ja sitten muka senaattorin ja Anakinin suhdetta ei tiedä kukaan? Pah! Jos mä olisin tosi pahis ja alkaisin epäilemään että mulla on lapsi, joka vielä säteilee voimaa tosi rankasti. Niin mistä mä lähtisin sitä etsimään? No, omalta kotiplaneetaltani tietysti. Joten sinnehän en varmasti olisi Lukea lähettänyt. Muutenhan leffat ovat aivan realistisia...

Hancock
Miespuolisen superhenkilön kanssa seksi on ilmeisti tosi superia. Mutta naispuoleisen superhenkilön kanssa seksi on ilmeisesti aivan normaalia (mikä sitten on normaalia). Miksi näin? Sovinismia. Ja toinen valitettava asia on se, että jos sulla on vaikka millaisia supervoimia ym, niin miksi ihmeessä tarvitset kuitenkin kännykän soittaaksesi kaverille?

Sinkkuelämää
Ei tuollaista ystävyyttä ole olemassakaan.
Jos mä olisin vaikka kaatunut sohvan ja jääkaapin välillä viime viikolla, niin siinähän olisin ollut perjantaihin asti kunnes pojat tuli mun luo. Ei olisi ollut kolmea ystävää viemässä mua matkoille tai hoivaamassa muuten vaan. Jos multa käsi murtuisi, niin ei mua kukaan tulisi syöttämään. Jos tulisi vakava sairaus, niin yksin lojuisin sairaalassa. Koska ei ole olemassa sellaista ystävyyttä kuin Sinkkuelämässä. Ja toisaalta, jos mun käsi tms murtuisi niin en luultavasti siitä kenellekään soittaisi ja kertoisi. Ja jos joku mulle soittaisi ja kysyisi kuulumisia, niin en luultavasti kertoisi käden olevan kipsissä. Jollei multa kysyttäisi sitten ihan täsmäkysymystä, niin sitten kertoisin, koska en yleensä valehtele. Minä joka olen negatiivinen pessimisti haluan pitää tällaiset asiat vain omana tietonani. Hmm, outoa. No, ensi viikolla on aika terapeutille, kysyn häneltä asiantuntijan lausuntoa.

Lumiukko
Walking in the air. Hyvä laulu. Ei valittamista.

Jotain annettavaa
Keanu. Tarviiko muuta sanoa? Rouva päähenkilö teki aivan väärän valinnan. Siis aivan väärän!

Muut leffat
Ei pitäisi katsoa mitään tarkasti ajatellen, aina löytyy jotain kummaa ja valitettavaa.