Jalat kipeenä monen tunnin seisoskelussa, jokunen kahvikuppi & kuohuviinilasi tuli täytettyä. Tekemäni voileipäkakut kelpasivat, olivat sopivat kosteita ja oikein maukkaita. Tuore ylioppilas piti tekemästäni laukusta ja kortista, oli tyytyväinen :-)
Tein elämäni ensimmäisen kravattisolmun ylioppilaan 14 v pikkuveljelle. Kuului sisäkön velvollisuuksiin. Niinkuin sormensa tökkääminen ruusun piikkeihin. Hitto, kun ne onkin teräviä. Tosi pitkiä ruusuja purin paketeista.

Heidän kissansa ovat meillä vielä hoidossa, Ykkönen ja Kakkonen. En voi ottaa kivoja kuvia heistä, kun ei niissä näkyisi kuin musta pläntti. Mä en taida ollakaan kissaihminen. Ärsyttää meinaan ensinnäkin noi karvat joka paikassa, varsinkin kun veljekset ottavat pientä painiottelua, niin karvakasoja löytyy lattioilta yms. Toisekseen vessapolitiikka, just kun olen siivonnut hiekkalootan niin eikös vaan toinen käy vetämässä sinne ison haisevan jöötin. Vaikka mä sanoin niille, että kävisivät siellä ennen mun siivoushetkeä. Ja kolmanneksi, kun joku pomppaa yhtäkkiä keskellä yötä sängylle, niin saan melkein sydänkohtauksen! Mutta on ne kuitenkin ihan kivoja, vaikka eivät sylikissoja olekaan.

Mun pojiltakin koulut loppui, 5. ja 8. luokka ovat nyt lopullisesti ohi. Ja mikä ilon päivä; kummallakaan ei ollut yhtään nelosta tai viitosta todistuksessa!

HUOM! Huomenna maanantaina kaikki klo 17 tienoilla Joensuussa olevat neulojat, pistelijät, virkkaajat yms Tuulaakin. Heinäkuun alussa sinne on mentävä ilman käsityötä, kun Rat Cats on levynjulkaisukeikalla.