Ramona

 Säv: Tuomari Nurmio
 Sanat: Tuomari Nurmio
  

 Sä olet helmi kuuman maan, Ramona, Ramona.
Milloin sut taas omakseni saan,
Ramona, Ramona?
Mä annoin sulle kympin vain ja kanssas hetken tanssi...


Monihan sen arvasi :-)

Ja tässä lauluun liittyvä tarina: Olin aikoinaan Moskovassa töissä isolla rakennustyömaalla. Siellä oli noin 500 työntekijää, joista vain muutama nainen, muut olivat yli 50 v ja mä olin ainut parikymppinen. Eräs ukkoporukka lauloi aina Nurmion Ramonaa kun menin heidän ohitse. En tiedä mistä se alkoi, mutta loppujen lopuksi useat kutsui mua sillä nimelläkin. Se työjakso oli erittäin mieleen painuva, niin hyvässä kuin pahassakin. Se vaikuttaa lähes joka päivä mun elämääni.  Ja kun sitten alkoi Internet-aika jylläämään ja piti keksiä "salanimiä", niin Ramona on aina pompahtanut mun mieleeni. Siinäpä tarina.

Ja sitten voittajat:

Nimimerkki Kik osui niin lähelle, että hänet on pakko palkita. Tosin nimen ei antanut työkaveri-insinöörit vaan -rakennusmiehet.

Ja satunnaisgeneraattori nimeltään Amma antoi tulokseksi numeron 19, ja niin monennen kommentin kirjoitti Maiju.

Onnittelut!

Kirjoittakaa ramonax @ luukku . com ja kertokaa 5 juttua josta pidätte ja 5 juttua joista ette pidä. Käsitelkää aihetta ihan miten laajasti tai suppeasti vaan tahdotte :-)

ps. satunnaisgenaraattori Amma ilmoitti kyllä tykänneensä eniten Ylämyllyn Ramona baarissa karaoken laulamisesta, joten se kommentti tuokoon kupin teetä ja pullan palkinnoksi seuraavassa tapaamisessa :-)