lisäys: unohtui mainita, että maanantaina vielä valinnut lumettomuus on parissa päivässä muuttunut runsaan lumen tilanteeksi :-)


Mä en ole koskaan keräillyt piparimuotteja, niitä on vaan jostain ilmaantunut 39 kpl. Kun pojat olivat pieniä niin oli kiva tehdä erinäköisiä pipareita. Ja nykyään muotteja tulee vain ostettua, ne ovat edullisia tuliaisia. Ne kaikki ovat tehokkaassa käytössä, isoimmat ovat myös pullanmuotoilijoita. Kesällä saatan lähteä kanavaristeilylle Viipuriin. Jos se toteutuu, niin ostan sieltä ison kristallimaljan johon saan laitettua kaikki muotit näkyville piirongin päälle (piironki puuttuu myös...).

En mä laukkujakaan kerää, mutta mä rakastan laukkuja ja siksi niitä on kertynyt "muutama". Harmittaa vaan, että ne on pidettävä vaatehuoneessa poissa näkyvistä. Jos olisi vähän isompi eteinen, niin sen seinille voisi laittaa koukkuihin aina vaihtelevia laukkunäyttelyitä. Mulla on taas pari laukkusuunnitelmaa vireillä...

Aku Ankka -lehtiä myönnän kerääväni. Edellisessä postissa on luettelo kaikista mun Akuista. Mä pyrin ostamaan aina kyseisen maan omalla kielellä kirjoitetun Akun. Ja en tosiaankaan ole saanut itse matkustaa kaikkiin noihin maihin, monet niistä on tuttujen, ystävien ja tutun tuttujen tuomia. Brysselin Aku on yhden eurokansanedustajamme tuoma. Mä aloin keräämään näitä lehtiä, kun mietin mitä yhteistä voisi olla kaikilla mailla. Eräs tutun tuttu ostaa aina Pikku Prinssi -kirjan niistä maista joihin matkustaa, sitä kirjaa kun on käännetty niin monille kielille. Viime vuonna en tainnut saada kuin yhden uuden Akun.

Sammakot, noh, niitä on tullut kerättyä vuodesta 1992 saakka. Mulla on nyt menossa sammakoiden valokuvaus. Kaikki muut olen tainnut saada kuvattua paitsi 2 hyllyllistä pikkuruisia otuksia. Kunhan kuvaukset on suoritettu, niin sitten asiasta lisää.

Onkohan DMC-lankojen ostaminen keräilyä? Kun tarkoituksena on saada kokoon kaikki langat, niin että voi aloittaa mitä työtä tahansa ja lankaa on aina valmiina.

Ai niin, kerään mä varmaan joitain kirjoja. Esimerkiksi Mauri Kunnaksen kirjoista on lähes täydellinen kokoelma. samoin Stephen Kingin. Tom Clancyn ja Patricia Cornwellin kirjoista mulla on ilmeisesti kaikki. John Grishamin kirjoista taitaa puuttua 2. Entäs sitten keittokirjat, ups, niitä on kymmeniä. Täähän olikin aika paha juttu :-)

Mutta mitään muuta mä en kerää! En varmaankaan.....