Mittarissa on -31 astetta, mutta tuuli on tyyntynyt, joten ulkona on kiva pakkaskeli. En tosin aikonut ulos lähteä... Naapurin rouva täytti eilen 70 v ja hänen vastaanotolleen pitää iltapäivällä mennä, joten vähäksi ajaksi on mentävä ulos. Aerobiciinkin aattelin illansuussa lähteä, se on onneksi melko lähellä. Muuten pysyn sisällä lämpöisessä sohvalla käsitöitä tehden.

Olen nyt siivonnut kaikki kaappini kolmannen kerran noin 2 kuukauden aikana, siis kaikki kaapit. Mutta tällä kertaa oli ihan syykin siihen (ei ainostaan insinöörisielu tai muu perversio). Meillä on iso kankainen joululahjasäkki. Kun joulupukki on käynnyt (ei ihan kirjaimellisesti enää, kun pojat ovat niin isoja), minun on tapana piilottaa säkki heti. Se on osa joulun jännitystä, lahjat tulee ja säkki katoaa salaperäisesti näkymättömän tontun viemänä tms. Torstaina aloin siivoamaan joulukoristeita, -tauluja, -verhoja yms pois ja perjantai-aamuna järjestin niitä omaan kaappiinsa, kun tajusin että joululahjasäkki puuttuu. Mä en muistanut ollenkaan mihin olin sen piilottanut jouluaattona! Kauheaa!!! Mä en tiennyt missä se oli! Siitä sitten seurasi massiivinen kaappien siivous, jonka keskeytti vain postissa käynti (ja iki-ihanien sydämen muotoisten uusien postimerkkien ostaminen). Ja sitä säkkiä ei löytynyt mistään. Ei edes kaurahiutalepurkin takaa eikä kristallisten jälkiruokakulhojen alta. Mä tosiaankin siivosin ja järjestin JOKAISEN kaapin. Hyvä, että pystyin nukkumaan viime yön. Mutta kun käynnistelin tätä konetta, niin samalla vein pienemmän pojan kerrossängyn alapedin (toimii sohvana) patjan yms ulos tuulettumaan ja pölypunkkeja tappamaan. Ja kas kummaa! Joululahjasäkki oli tämän patjan alla. Ilmeisesti pienempi poika oli päättänyt olla nopeampi kuin se salaperäinen tonttu, joka säkin aina jouluaattona vie. :-)
Olen huojentunut, minun järjestelmällisyydessäni yms ei olekaan mitään vikaa, virhemarginaali vain iski pojan nimissä.

Torstaina järjestin mun kangasvarastoni. Mulla oli apulainen, jolla oli tuhat ja yksi ideaa mihin voisin käyttää kankaitani. Varsinainen ideapankki, jolla tulee mitä ihmeellisempiä ja toteutettavissakin olevia ideoita jatkuvalla syötöllä.  Jospa  saisin niistä edes muutaman  toteutettua, niin  mulla olisi  ainakin 1 muovipussillinen vähemmän  kankaita. Tämä ideanikkari on luultavasti mun salattu kaksoissiskoni, olemme sentilleen yhtä pitkiä (lähes 2 metrisiä) ja suurin piirtein yhtä vanhoja (hän tosin luultavasti tätä lukiessaan kiljuu olevansa huomattavasti nuorempi kuin minä). Täytyy järjestää äidilleni kolmannen asteen kuulustelu asiasta...